CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torstai 2. lokakuuta 2008

I love Japan!

Tokiossa ollaan nyt oltu maanantaista asti. Olimme Disneylandissä illalla todella myöhään, sillä seikkailimme sinne junalla ja Tokion asemalla vaihtaminen oli kohtalaisen iso operaatio rattaiden ja matkalaukkujen kanssa, onneksi molempia oli vain kaksi! Mietimme hieman rattaiden mukaan ottoa, sillä tytöt on jo isoja, mutta tarpeelliset ovat olleet, joka ilta ovat niihin nukahtaneet kesken reissun.

En jaksa nyt ladata kuvia koneelle, joten en kerro sen enempää vielä puuhistamme. Tiistain olimme kuitenkin Disneylandissä, keskiviikkona matkasimme junalla taas Tokion aseman kautta tänne Shinjukuun, mistä pääsimme melko helposti asemalta junalle ihan kävellen, kävimme illalla syömässä ja hieman ihmettelemässä menoa. Tänään kävimme isossa kirjakaupassa ja sen jälkeen seikkailimme taas asemalla ja päädyimme oikeaan junaan, joka vei meidät Ghibli museoon, jossa näimme mm. yhden Toroto-elokuvan piirtäjistä.

Huomenna olisi tiedossa Sanrio Puroland, joka on jonkinlainen sisähuvipuisto, missä mm. Hello Kitty -juttuja. Lauantain kohde on todennäköisesti Tokion aseman kupeessa olevan Pokemon Center sekä sen ympäristö. Sunnuntaina ehkä kirpputorille ja lounaalle eväsboksien kanssa puistoon. Maanantaina onkin jo lähtö 5:50 bussilla kohti lentokenttää.

Todella kivaa on ollut, vaikka välillä meinaa tuolla metrotunneleissa hermo mennäkin... Usemman kerran on joku tullut kysymään, että voiko auttaa, hirmuisen kohteliaita ihmisiä. Muutoinkin palvelu joka paikassa todella hyvää ja hiljaisuus, ravintoloissa voi keskustella, musiikki ei ole täysillä, joka paikassa ei tupakoida. Jep, voisin ehkä asua täällä :-)

Anonyymi kirjoitti...

Kerro oletteko saaneet ihania ruokia ?

Aika jännä tuo kulttuurien ero... Peruseurooppalaisen silmin Kiina ja Japani edustavat yhtä ja samaa Kauko-Itää: molemmissa maissa on paljon väkeä, kirjoitetaan oudoilla merkeillä ja ihmiset ovat saman näköisiä :) Mutta todellisuudessa noiden maiden kulttuureissa tuntuu olevan aika valtava ero. Kiinasta ei itselläni ole kokemusta, Japanista kylläkin. Kun jonkin aikaa on Japanissa ollut, huomaa käyttäytyvänsä ylikohteliaasti ja kumartelee vaistomaisesti jo puhelimessa puhuessakin :)

Mrsme kirjoitti...

Anonyymi nro 1: itse asiassa japanilaiset ruoat on vielä täysin syömättä *nolo*. Ekana iltana söimme hotellissa, tokana päivänä Disneylandissä, keskiviikkona söimme ihanassa pienessä italiaisessa tuossa Shinjukun asemalla, eilen amerikkalaistyyppisessä ravintolassa ennen Ghibliin menoa, tänään lounas Harmonylandissä ja päivällinen taas tuossa italialaisessa... Nyt on vakaa ajatus mennä huomenna syömään japanilaista!

Anonyymi nro 2: samaa ajattelin itsekin ennen, että etenkin Kiina, Korea ja Japani on yhtä ja samaa. Etelä-Koreassa ja Japanissa huomaankin samanlaista, Samille just tänään sanoin, että Japani sopisi mulle täydellisesti käytöstapojen puolesta, nautin hiljaisuudesta junissa, mitä nyt meidän 4 veet kälättää koko ajan :-) Ihastelen, kun työntekijät työpaikoissa ainakin näyttävät kunnioittavan toisiaan, epäilemättä kaikki ei kuitenkaan ole aivan sitä, miltä näin ulkopuolisen silmin näyttää.

Japanilaiset ovat selkeästi isompia kuin kiinalaiset, Kiinassa tuntee itsenä 158cm pitkänä usein pitkäksi, täällä ei niinkään. Ihmiset pukeutuvat täällä paremmin, heillä on selkeästi enemmän rahaa käytettävissä, lisäksi täällä pukeudutaan selkeästi persoonallisesti, mitä vähemmän kohtaa Kiinassa.

Sennie kirjoitti...

Oikein hyvää reissua teille! Jäämme odottamaan kuvia :)

M kirjoitti...

Just tultiin tänään Japanista takas, olisin voinut jäädä vaikka kuinka pitkäksi aikaa! Ihanaa kun kaikkialla on puhdasta, myös luonto ja vedet! Ja ihmiset on valtavan ystävällisiä ja kohteliaita. Ja kukaan ei huuda, kaikkialla on hiljaista ja rauhallista, vaikka massat on liikkeellä. Huh, oli sielun lepoa tämä loma :)

herneet vetäisin ja käämit meni sitten jo Hz lentokentällä... Ei niin aurinkoista tämä kotiin paluu tänne saasteeseen ja epäkohteliaiden ihmisten keskelle. Itsekin muutuin taas epäkohteliaaksi, kun kaikki ympärillä olivat sitä myös. Japanissa en hermostunut kertaakaan (paitsi kuin omaan mieheen, tietty :) ).

Ja ruoka oli myös hyvää, Ryokanissa tarjosivat molempina iltoina 11-course menu! nam.

Ja mietin itse samaa, että voisin hyvin kuvitella itseni Japaniin asumaan. Nykyään en enää sano samaa Kiinasta... ;)

Hannis kirjoitti...

Moikkista Satu! Ihan huippua, olette olleet siis JAPANISSA. Olen kade :-) Aivan loistojutskalta kyllä kuulostaa!!!